Miért MLM?
Az MLM, – ahogy a nevében is benne van – egy kereskedelmi ill. marketing rendszer. Célja, mint minden marketing rendszernek, termékek piacra vitele, azaz a gyártótól való eljuttatása a fogyasztóhoz. Gyárthatja egy cég a világ legnagyszerűbb termékét, vagy akár magát az Élet Vizét is, ha az emberek nem tudnak róla, a cégnek nem lesz forgalma. Meg kell tehát oldani, hogy a lehetséges fogyasztók megismerjék az adott terméket, de még inkább azt a hasznot, amit az adott áru a számukra nyújthat. A marketing feladata ennek az ellátása, vagyis igényfelkeltés, ami lezárásként vásárlásban fejeződik be!

A marketingnek napjainkban 3 jól megkülönböztethető formáját alkalmazzák, érdemes először megismerni ezeket.

Kiskereskedelem.

Ez amit a leginkább megszoktunk. Bemegyek egy boltba, áruházba, és megveszem, amire szükségem van, vagy aminek a megvásárlására vágyat ébresztettek bennem. Előnye, hogy a vásárló nem érzi magát nyomás alatt, úgy gondolja, hogy a szabad akaratából vásárol. Hátránya a magas járulékos költség, ugyanis mire egy termék eljut a fogyasztóhoz, rendszerint nagyon sok kézen megy keresztül, továbbá a kiskereskedelmi egységek, és azok üzemeltetése is sokba kerül.

Ami leginkább jellemző a kiskereskedelemre az a REKLÁM. Átlagosan 70%-át teszi ki egy termék árának, de lehet ennél sokkal több is. (Pl. egy ismert márkájú borotva penge gyártási költsége 40 Ft körül mozog, a boltokban azonban egy 5-ös kiszerelésű termék ára jóval 2000 Ft felett van)

Közvetlen értékesítés. Ahogy a neve is mutatja, az értékesítés közvetlenül a gyártótól (szolgáltatótól) a fogyasztónak történik – kihagyva a közbülső elemeket – értékesítőkön keresztül. Általában (de nem kizárólag) olyan termékek, vagy szolgáltatások értékesítésére használják, amelyek speciális szaktanácsadást igényelnek, az értékük első ránézésre nem egyértelmű, és a hagyományos (média) technikákkal nem lehet őket reklámozni.

Pl. pénzügyi tanácsadás, biztosítás vagy mondjuk speciális főzőedények. Az ilyen módon értékesítőket szokták ügynököknek nevezni, de mivel ennek a szónak a köznyelvben meglehetősen pejoratív felhangja van, ezért inkább üzletkötőknek, szaktanácsadóknak szokták e szakma művelői magukat nevezni.

(Mennyivel jobban hangzik: „forduljon szaktanácsadónőjéhez”, mint „forduljon ügynöknőjéhez”). Mára már ebből az üzletágból sem hiányozhat teljesen a reklám. Előnye viszont, hogy nem igényli üzletek, áruházak fenntartását, tehát költségmegtakarítást jelent.

Multi-level marketing.

Leginkább a közvetlen értékesítéssel szokták összekeverni. A legfontosabb különbség egy mondatban: A közvetlen értékesítésben kevesen adnak el sokat, az MLM-ben sokan vásárolnak keveset. Míg a közvetlen értékesítésben dolgozó ügynök (üzletkötő) jutaléka kizárólag a saját értékesítéséből származik, ezért – bár, ha érti a dolgát, nagyon sokat is kereshet – a jövedelmének van egy felső határa, hiszen a nap számára is csak 24 órából áll.

Ezzel szemben az MLM-ező kiskereskedelmi értékesítést nem is végez. Az MLM-ező jövedelme tehát nem termék eladásból, hanem marketing tevékenységből származik. Mivel az igazi hálózati marketing cégek nem költenek reklámra, de a reklámöltség ugyanúgy be van építve a termékek árába, ezeket a pénzeket azoknak fizetik ki, akik ezt a marketing tevékenységet a média helyett elvégzik – adott esetben Önnek.

Az elmúlt 60 év világtapasztalata és a magyarországi hálózatok 15 éve egyértelműen azt mutatja, hogy a dolog a rendszer működik.

Sok-sok olyan embernek adott megoldást, kiutat, felemelkedést, karriert, sikert, passzív jövedelmet, sokaknak gazdagságot akiknek sorsuk, körülményeik, neveltetésük, szakmai képzettségük, koruk, nemük, gyerekeik száma stb miatt nem lett volna más lehetőségük, nem kaptak volna olyan állást ahol ilyen 6-7 számjegyű jövedelmeket keressenek!

 

2008-as adatok alapján az MLM cégeknek a világon több mint 65 millió tagjuk van, és az általuk lebonyolított forgalom akkor több mint 120 milliárd dollár volt, és a komoly MLM cégeknél a forgalom évente 50-300%-al is növekedik a válság ellenére is!

MLM Szakma

Nem véletlen, hogy ennek a szakmának is óriási szakirodalma van, nagy világszervezetei, oktatói és a világ leggazdagabb emberei közül nagyon sok került ki hálózatépítők közül. Egyes adatok szerint a dollár milliomosok 30%-a MLM vállalkozásból szerezte vagyonát! Így nem véletlen, hogy olyan nagy gazdasági szakemberek, befektetők is mint Donald Trump, Warren Buffett, Robert Kiyosaki is teljes mellszélességgel kiállnak az MLM mellett és azt ajánlják, mint az egyetlen mindenki által elérhető jövedelem és vagyon építő szakmát!

Miért jó ez a cégnek, miért hallani szinte már havonta új MLM cégek születéséről, miért tér át sok cég sőt bank is a hagyományos ügyfélszerzésről a network marketingre?

Általában szinte minden MLM-ben forgalmazott termék az átlagnál kiválóbb minőségű, tiszta, természetes. környezetkímélő és takarékos illetve hatékony, rengeteg kutatás előzi meg piacra dobásukat!

Emiatt természetesen az áruk is inkább a prémium kategóriába tartozik és ha arra még rárakodna a sikeres forgalmazáshoz szükséges reklám, marketing költség, a drága bemutató termek , a felbérelt sztárok rezsije, az importőr, nagyker, kisker árrés stb akkor olyan drága lenne, hogy az emberek nem tudnák megvenni bármennyire is érzik hogy ez valami nagyon jó dolog

Ezért találták ki a termék és a fogyasztó közötti út lerövidítésére és a felesleges költségrárakodások csökkentésére a hálózati értékesítés, multi level marketing csúnya nevén az MLM értékesítési formát.


Megjegyzések

  1. Minden kék mező egy linket takar, kattints rá bátran, és készítsd el a saját weboldalad!

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon