Az üzleti stratégia sok mindent magában foglal, és az online világ egy lényeges pontja. A siker érdekében az üzleti modellt a digitális megoldásokat szem előtt tartva kell alakítani. Ha nem tartasz lépést a piacon bekövetkező változásokkal, akkor a vállalkozásod szenvedni fog.
Egy technologiával átitatott digitalizált világban élünk, ezért vállalkozóként együtt kell fejlődnünk vele. Összeállítottunk néhány hasznos tippet, amelyek reményeink szerint segítenek majd neked. 1. Határozd meg újra a vállalkozásodat Vállalkozásod kereteinek újra szabása azt jelenti, hogy egy új, eltérő megközelítést alkalmazol az áruk és a szolgáltatások kínálata során, miközben problémákat oldasz meg a piacon, és kielégíted a fogyasztói igényeket. Ezt akkor a legkönnyebb megtenni, amikor épp elkezdted a vállalkozás építését. Ha vállalkozás már néhány éve működik, akkor már nehezebb. De ne csüggedj. A következő lehetőségek a rendelkezésedre állnak: Összpontosíts a piacodon lévő potenciál kutatására Elemezd azt a vásárlói célcsoportod földrajzi és demográfiai helyzetét Elemezd a teljesítményedet, és derítsd ki, hogy mi működött és mi nem működött a múltban. Elemezd a versenytársaidat az iparágban (tedd fel a kérdést magadnak, hogy ők miként alkalmazkodnak a piaci változásokhoz) Egy fontos dolgot ne tévessz szem elől: Miért szerettél volna vállalkozó lenni? Miért vágtál bele a vállalkozásba? 2. Képezd magadat, vagy alkalmazz hozzáértő munkatársakat Ha digitális vállalkozói stratégiát alkalmazol, lehet hogy új munkaerőre is szükséged lesz. Az újonnan megfogalmazott üzleti céljaidhoz a megfelelő embereket kell megtalálnod a siker eléréséhez. Olyan hozzáértő emberekkel kell együttműködnöd, akik képesek végrehajtani a stratégiát, és releváns szakértelmüket felhasználni az üzleti terveid előre mozdítására. Emellett te is képezheted magadat az adott területen. Egy vállalkozó sosem hagyja abba a tanulást, ezért nem lehet idegen tőled az az elképzelés, hogy mentort fogadj és képzésen vegyél részt. Olvass könyveket, járj tanfolyamokra, workshopokra, és válj önmagad legjobb verziójává. 3. SWOT-elemzés – fontos az üzleti stratégia tervezésében Minden vállalatnak időről időre el kell végeznie a SWOT-elemzést. Ezáltal megértheti vállalkozásának szerkezetét és azt, hogy hogyan működik a különböző típusú piacokon. Kiváló emlékeztetőként is szolgál az alkalmazottaknak, akik esetleg már szem elől tévesztették a vállalkozás céljait és értékeit. A SWOT-elemzés egy olyan tervezési technika, amely világos, részletes és dokumentált információkon alapuló döntések meghozatalára szolgál. A SWOT a következő szavak rövidítéséből származik: Strengths (Erősségek), Weaknesses (Gyengeségek), Opportunities (Lehetőségek) és Threats (Fenyegetések). Erősségek: Miben erős a vállalkozásod? – melyek a sajátosságai; melyek azok az elemek, amelyek segítenek céljaid elérésében; megkülönböztető elemek a piacon; egyediség; rugalmasság; az alkalmazottak minősége; a kínált szolgáltatások és termékek minősége; Gyengeségek: Miben gyengébb? – mi az, amin a lehető leggyorsabban változtatni kell; megfelelően kidolgozott stratégia hiánya; hosszú távú célok hiánya; mi akadályozza a vállalat termelékenységét; időigényes tevékenységek, amelyeket hatékonyabbá lehetne tenni; Lehetőségek: Mi történik a piacon, és hogyan profitálhat a vállalkozás ebből? – új piac megtalálása; új ügyfelek megnyerése; új partnerségek; új termékek bevezetése; Fenyegetések: Melyek azok a külső vagy belső események, amelyek veszélyeztethetik a vállalkozásodat? – munkaerő-fluktuáció; egészséges munkahelyi kapcsolatok kialakításának elmaradása; képzett munkaerő hiánya; a piaccal összhangban lévő változásokkal szembeni ellenállás; 4. Használj digitális eszközöket A digitális marketing elengedhetetlen. Itt az ideje, hogy felülvizsgáld a marketingre szánt költségvetést, és erőforrásokat csoportosíts át a keresőoptimizálás (SEO), a közösségi média, a tartalommarketing és bármilyen stratégia irányába, hogy nagyobb figyelmet kapjon a vállalkozásod. Az új gazdasági környezet megtanította a vállalkozókat arra, hogy hosszú azoknak a digitális eszközöknek a listája, amelyek növelhetik a termelékenységet és elősegíthetik az együttműködésen alapuló légkör kialakulását, még akkor is, ha a tényleges munka távmunkában folyik. Vond be a vállalkozásod életébe őket: Office programcsomag, Zoom platform, közösségi média, stb.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon